Dýně Hokkaido ze záhonu rovnou na talíř

Každý, kdo někdy pěstoval dýně, jistě uzná, že se jedná o velmi užitečnou a také chutnou zeleninu, která se dá zpracovat mnoha různými způsoby. Totéž platí o dýních Hokkaido, které pocházejí z Japonska, a právě proto dostaly jméno podle jednoho z jejich ostrovů. Způsob přípravy pokrmů z těchto dýní je opravdu široký a výsledek málokoho zklame. Vyzkoušejte si s námi doporučovaný recept na chutný vegetariánský guláš.

Dokonale aklimatizovaný druh dýní

Jako pěstitelé máme velké štěstí, že se tento druhy dýní u nás dokonale aklimatizoval a my je tak můžeme pěstovat prakticky kdekoli na našem území. Ačkoli k nám z Japonska dorazily prakticky nedávno, jako by za tu chvíli u nás už i zdomácněly. Vždyť těch receptů, na jejichž přípravu využijeme dužinu z dýně Hokkaido jako surovinu skvělou pro zdraví a zároveň na chutné pokrmy, je už nepřeberné množství.

Nejenže chutná, ale je i zdravá

Dýně Hokkaido nabízí svým konzumentům celou škálu mimořádně zdravých prvků jako je například zinek, inulin, karoten, vitamin A, draslík atd. Proto si každý z nás může zvolit svůj vlastní důvod pro její konzumaci. Diabetikům prospěje vysoký obsah inulinu. Ten je sladký, ale v těle prospívá také jako vláknina. Tímto způsobem působí preventivně jako ochránce našeho organismu před rakovinou tlustého střeva.

Vysoký obsah karotenu je zřejmý již z barvy dýní. Naše tělo si z karotenu vyrábí vitamin A. Navíc konzumací těchto tykví prospějeme svému tělu i z hlediska zlepšení stavu pokožky, plic, prostaty a také přispějeme k léčbě kardiovaskulárních onemocnění. Zinek, který pozitivně působí na růst vlasů, obnovu kůže a zlepšení stavu nehtů, nalezneme hlavně v semenech, proto je nevyhazujeme, ale nasušíme nebo opražíme a pak konzumujeme.

Vyzkoušejte výborný guláš Hokkaido

Budete potřebovat středně velkou tykev Hokkaido, 2 žluté cibule, 5 brambor, 3 papriky, 3 rajčata a 3 stroužky česneku. Na dochucení kostku zeleninového bujonu, špetku kmínu, lžíci hořčice, trochu vegety, dle chuti sůl, mletou sladkou papriku, majoránku a olej na osmahnutí cibule.

Na přípravu se hodí větší hrnec se silnějším dnem. Na něm osmahneme na oleji obě cibule nakrájené na kostky. Postupně přidáváme drcený kmín, přisypeme polovinu sladké papriky a rozdrcené stroužky česneku. Rajčata zbavíme slupky a nakrájíme na proužky. Papriku nakrájenou na kolečka přidáme společně s rajčaty a na kostičky nakrájenými bramborami do hrnce. Nakonec přijde na menší části nakrájená tykev. Nyní směs osolíme a doplníme o zbylou část mleté papriky, přidáme hořčici a 2 litry vroucí vody. Jakmile jsou brambory měkké, guláš odstavíme z plotny a přidáme majoránku rozemnutou mezi prsty. Vegetariánský guláš chutná skvěle i s přidanou hlívou ústřičnou nebo zasypaný sýrem a dochucený smetanou. Podáváme k němu buďto tmavý chléb, lokše nebo bramborové placky.

Přejeme dobrou zdravou chuť!

Text: Zuzana Bohdalová
Foto: Shuttterstock.com 

22.10.2018 4:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa zahradničení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním Vaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@magazinzahrada.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist